maandag 10 februari 2014

Isabel en haar bolerootje

In één van de vorige post heb ik een recht lap laten zien, die moest worden omgevormd tot een bolerootje voor Isabel.  Ze heeft 'm even aangehad, maar daarna moest 'ie weer "UUUT". Nadat de lap gedroogd was (zie vorige post) heb ik hem dubbelgevouwen en aan de zijkant van onderaf dichtgenaaid tot ongeveer de helft van de hoogte. Daarna een bord gebreid (rondbreinaald) aan de onderkant van ca. 6 cm. Hierin heb ik tegenover elkaar twee "knoopsgaten" opengelaten. Door die knoopsgaten is het blauwe lint gegaan (dat vond Isabel trouwens mooier dan de hele bolero). Hij paste prima. Zo ook weer klaar. 
En toen was ik ook nog klaar met de vorige twee versies van de Crochet Along. Tja en ik had hele mooie bollen gekocht bij Zeeman: twee kleuren beige. Daar ben ik toen ook maar mee aan de slag gegaan. Voor wie deze versie wordt weet ik nog niet helemaal zeker. Hij is wel groter dan die andere twee, we zien wel.  

1 opmerking:

Jane in Cumbria zei

Schattig, dat bolerootje! En wat wordt je derde versie mooi, met die twee kleuren.